ul. Mistrzowska 15, Warszawa, Polska
+48 509 464 980
kontakt@gepard.waw.pl

Integracja Sensoryczna

Gabinet terapii Integracji Sensorycznej

Integracja sensoryczna to proces neurologiczny, w wyniku którego mózg odbiera informację sensoryczną, odpowiednio ją przetwarza, interpretuje i odpowiada właściwą reakcją adaptacyjną. W przypadku, gdy dany bodziec sensoryczny zostanie niewłaściwie odebrany, przetworzony, czy zinterpretowany reakcja adaptacyjna będzie niewłaściwa.

Dla kogo terapia Integracji Sensorycznej?

Jeżeli widzą Państwo, że Wasze dziecko:

  • nie radzi sobie ze swoimi emocjami, jest rozdrażnione
  • ma problem z koncentracją uwagi
  • jest nadmiernie pobudzone, aktywne, wciąż poszukuje ruchu
  • ma trudności w relacjach z rówieśnikami ( wycofanie, nie nadąża za innymi dziećmi lub wręcz przeciwnie występuje u niego agresja słowna, fizyczna w stosunku do innych)
  • jest niezgrabne ruchowo
  • nie potrafi nauczyć się jeździć na rowerku lub sprawiło mu to ogromną trudność
  • nie lubi gier zespołowych, ma trudności z kopaniem, łapaniem piłki
  • preferuje znane mu zabawy
  • woli aktywności siedzące, bardziej statyczne: komputer, telewizja, książki, gry planszowe
  • jest mało samodzielne, problemem dla niego jest ubieranie się, zapinanie guzików, pisanie
  • nie lubi zabaw z naśladowaniem ruchu
  • ma trudności z wymową
  • gdy ktoś je niespodziewanie dotknie reaguje agresją lub wycofaniem
  • boi się wysokości, unika karuzeli, reaguje mdłościami na ruch
  • lub wręcz przeciwnie uwielbia karuzele huśtawki nie mając z tego powodu żadnych niepożądanych reakcji typu wymioty
  • czuje się dyskomfortowo w zatłoczonych miejscach,
  • nie lubi hałasu (zatyka uszy)
  • je wybrane potrawy, mało zróżnicowane
  • zakłada wybrane ubrania, nie lubi metek, wciąż coś go swędzi, ‘gryzie’
  • często zatyka nos, mówi ‘ale to śmierdzi’
  • zbyt mocno dotyka inne osoby, nie reaguje na ból
  • lubi niebezpieczne zabawy
  • lubi głośne dźwięki
  • brzydko pisze, rysuje, szybko się męczy, irytuje podczas wykonywania tych czynności
  • ma problem z czytaniem, matematyką
  • przepisując z tablicy gubi litery

Takie zachowania mogą świadczyć o zaburzonych procesach integracji sensorycznej.

Ponadto terapia przeznaczona jest dla dzieci autystycznych, z zespołem Aspergera, nadpobudliwości psychoruchowej, Downa, kruchego chromosomu X oraz innymi dysfunkcjami rozwojowymi.

Diagnoza zaburzeń Integracji Sensorycznej to zazwyczaj trzy – cztery spotkania, na które składają się:

  • Obserwacja Kliniczna Integracji Sensorycznej
  • wykonanie wybranych Testów Południowo-Kalifornijskich Integracji Sensorycznej
  • obserwacja dziecka podczas spontanicznych aktywności
  • wykorzystanie informacji z Kwestionariusza Rozwoju Sensomotorycznego Dziecka
  • wywiad z rodzicami
  • inne, niezbędne metody badawcze
Terapia trwa przeciętnie od 1 do 2 lat. Zajęcia zazwyczaj odbywają się raz w tygodniu i trwają 50 minut. Są to zajęcia indywidualne, mające charakter tzw. naukowej zabawy. Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych dostarczając sobie różnych bodźców zmysłowych. Wynikiem terapii jest poprawa pracy układu nerwowego, który zaczyna prawidłowo integrować bodźce, wywołując odpowiednie reakcje adaptacyjne u dziecka.

Informacje i zapisy pod numerem telefonu 509 464 980